Veelgestelde vragen

Wat is de retourtermijn in verband met de feestdagen?

In verband met de feestdagen, kunnen bestellingen die zijn geplaatst tussen 7-11-2025 en 14-12-2025 tot 30 dagen na levering retour worden aangemeld.


Na het aanmelden heb je nog 14 dagen om het pakket af te geven bij het servicepunt.

Waar vind ik mijn ordernummer terug?

Je ordernummer staat in de orderbevestiging die je per e-mail hebt ontvangen. Zoek in je mailbox op info@passasports om deze snel terug te vinden.


Kun je de e-mail niet vinden? Controleer dan je bankafschrift: het ordernummer staat daar vermeld en begint met een A of W.

Waarom kan ik mijn bestelling of een artikel niet retour aanmelden?

Het aanmelden van je bestelling is alleen mogelijk binnen 14 dagen na levering van de bestelling. Gebruik hiervoor je ordernummer en het e-mailadres waarmee de bestelling is geplaatst. De gegevens vind je terug door in je mailbox te zoeken op info@passasports.


Let op:

  • - Gepersonaliseerde artikelen kunnen niet retour worden aangemeld. Deze zijn speciaal voor jou gemaakt en vallen daarom buiten het herroepingsrecht.
  • - Je kunt je bestelling slechts één keer aanmelden als retour. Heb je per ongeluk te veel, te weinig of de verkeerde artikelen geselecteerd? Gebruik dan de retourbon uit je eerste aanmelding om de juiste items terug te sturen.
Is retourneren gratis?

Nee, retourneren is niet gratis. Na het aanmelden van je retour ontvang je voor een gereduceerde prijs van €2,95 een retourlabel van ons waarmee je kan retourneren via DHL. Wanneer je gebruik maakt van dit label zal er €2,95 in mindering worden gebracht op de terugbetaling.


Op eigen kosten retourneren is ook mogelijk. Wij vragen je dan om de retour alsnog aan te melden, zodat je de juiste gegevens toevoegt aan de retourzending. Zonder die gegevens kan de retourverwerking langer duren en is het niet bij ons bekend wie de afzender van het pakket is.


Ik wil meerdere bestellingen retourneren, betaal ik dan dubbele retourkosten?

Als je meerdere bestellingen wilt retourneren, kan je de artikelen in één pakket terugsturen. Zo betaal je slechts één keer de retourkosten. Volg onderstaande stappen:


1. Meld alle artikelen die je wilt retourneren aan.

2. Verpak alle artikelen samen in één pakket.

3. Voeg een briefje toe met de bestelnummers van de retourartikelen.

4. Gebruik één van de retourlabels om je pakket in te leveren bij een servicepunt.


Omdat je maar één retourlabel gebruikt, houden we slechts eenmaal de retourkosten van €2,95 in op de terugbetaling.

Kan ik mijn artikel ruilen?

Nee, helaas is het niet mogelijk om je bestelde artikelen om te ruilen. Je kan in dit geval een nieuwe bestelling plaatsen met het juiste artikel en het verkeerde artikel retourneren. Na ontvangst en verwerking van je retourzending, wordt het aankoopbedrag teruggeboekt naar de betaalmethode waarmee je de bestelling hebt betaald.

Heb je de bestelling die je wilt omruilen betaald met giftcards? Neem dan contact op met onze customer service.


Helaas kunnen wij het artikel na de Black Friday periode niet meer aanbieden voor dezelfde actie.

Ik heb een typfout gemaakt in mijn mailadres tijdens het bestellen, wat nu?

Meld je bestelling aan in de retourportaal middels het verkeerde mailadres. In de retourportaal kan je alle stappen zien om te retourneren. Wij verwachten dat uiterlijk drie weken na afgifte bij het pakketpunt, het geld terug zichtbaar is op de betaalwijze waarmee je hebt betaald.

Ik kan het retourlabel niet downloaden, wat nu?

Het kan tot 30 seconden duren voordat je het retourlabel kunt downloaden. Klik na 30 seconden opnieuw op de download knop. Werkt deze alsnog niet, dan is het retourlabel te downloaden via het mailtje dat je van ons ontvangt. Werkt dit ook niet, neem dan contact op met onze customer service.

Lees ons retourbeleid